موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، نشست «بازتاب نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا» برگزار شد.

 بازتاب نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا بررسی شد

پژوهشگر گروه مطالعات انقلاب و تمدن نوین اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در ابتدای این نشست به تحلیل و بررسی مخاطب قراردادن جوانان دانشجوی آمریکا در نامه مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: دانشگاه‌های آمریکا از اول اردیبهشت‌ماه سال جاری به نشانه اعتراض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه شاهداعتراض‌هایی بوده است.
دکتر علی جان سکندری، تصریح کرد: این اعتراضات به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در بیش از ۵۰ دانشگاه آمریکا تا جایی پیش رفت که دامنه آن به برخی دیگر از کشورهای غربی کانادا، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، استرالیا... کشیده شد.
وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی با شناختی که از نسل جوان داشتند در خردادماه ۱۴۰۳ در دومین نامه خود مطالب مهمی خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا منتشر کردند.
وی گفت: این پرسش مطرح است که چه دلایلی سبب شده رهبری نسل جوان دانشجو را خطاب قرار داده است. در واقع جوانان دارای وجدانی بیدار بوده، تعلق خاطر به چیزی ندارند، ذهن کنجکاو و جستجوگری دارند و پلی بین تفکرات و عدالت‌خواهی و امید آینده هستند. از همین رو مقام معظم رهبری در طلیعه نامه خود می‌نویسند: «این نامه را به جوانانی می‌نویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزه برانگیخته است».
این پژوهشگر ادامه داد: مقام معظم رهبری در این نامه دو خواسته را مطرح می‌کنند، نخست اینکه درباره انگیزه‌های پشت پرده تخریب چهره اسلام تحقیق و مطالعه کنید و دیگر خواسته رهبری این است که در واکنش به سیلی از اقدامات صورت‌گرفته برای گمراه‌کردن و پیش قضاوت‌ها، تلاش کنید تا اطلاعاتی مستقیم و دست‌اول از این دین را به دست آورید.

 محورهای اصلی نامه مقام معظم رهبری

 رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه، نیز در ادامه این نشست به محورهای اصلی نامه مقام معظم رهبری به جوانان دانشجوی کشور آمریکا اشاره کرد و به تبیین انواع روش‌ها و ارسال پیام، تاریخچه نامه‌نگاری، علت اصلی و سبب مکان و زمان در نگارش نامه، مخاطبان اصلی و فرعی نامه، پیام‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت نامه و راه‌های افزایش ضریب تأثیر پیام‌های نامه در مخاطب پرداخت.
به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حامد ملکوتی تبار، از آغاز خلقت بشر راه‌هایی برای ارسال پیام وجود داشته که یکی از این راه‌ها مکاتبات است، این مکاتبات از زمان پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی(ع) ادامه داشته و تا عصر حاضر و در دوران امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ادامه دارد.
وی علت اصلی نوشتن این نامه را مسئله غزه، فلسطین، ظلم و ستم آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی به مردم بی‌دفاع غزه ذکر کرد و افزود: مخاطبان اصلی این نامه دانشجویان کشور آمریکا، عموم جوانان در غرب، حاکمان آمریکا و رژیم غاصب و مردم مظلوم فلسطین هستند.
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه ادامه داد: پیام‌های این نامه اعلام حمایت و همدلی و همبستگی از مردم مظلوم غزه است و شبکه‌شدن و ضرورت کار شبکه‌ای؛ همچنین افول رژیم غاصب، ایستادن در سمت درست تاریخ و ورق‌خوردن تاریخ و... از دیگر پیام‌های این نامه است که باید واژه واژه آن برای مردم تبیین و تشریح شود. وی همچنین به راه‌های افزایش ضریب تأثیر پیام‌های نامه در مخاطب اشاره کرد و گفت: این نامه باید به فیلم یا کلیپ تبدیل شود و کارهای هنری و رسانه‌ای در فضای مجازی روی آن انجام شود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.